Atorpat
What ever ooze from that thing, you call mind!
تلاش کن


ژاپنی ها عاشق ماهی تازه هستند اما آب های اطراف ژاپن سالهاست كه ماهی تازه ندارد. بنابراین برای غذا رساندن به جمعیت ژاپن قایق های ماهیگیری بزرگتر شدند و مسافتهای دورتری را پیمودند ماهیگیران هر چه مسافت طولانی تری را طی می كردند به همان میزان آوردن ماهی تازه بیشتر طول می كشید. اگر بازگشت بیش از چند روز طول می كشید ماهی ها دیگر تازه نبودند و ژاپنی ها مزه این ماهی را دیگر دوست نداشتند.

برای حل این مسئله شركتهای ماهیگیری فریزرهایی در قایق هایشان تعبیه كردند. آنها ماهی ها را می گرفتند و روی دریا منجمد می كردند. فریزرها این امكان را برای قایق ها و ماهیگیران ایجاد كردند كه دورتر بروند و مدت زمان طولانی تری را روی آب بمانند.
اما ژاپنی ها مزه ماهی یخ زده را دوست نداشتند. بنابراین شركتهای ماهیگیری مخزن هایی را در قایق ها كار گذاشتند و ماهی ها را در مخازن آب نگهداری كردند. ماهی ها پس از كمی تقلا آرام می شدند و حركت نمی كردند. آنها خسته و بی رمق اما زنده بودند. باز هم ژاپنی ها مزه ماهی تازه را نسبت به ماهی بی حال و تنبل ترجیح می دادند.
پس شركتهای ماهیگیری به گونه ای باید این مسئله را حل می كردند.
آنها چه طور می توانستند ماهی تازه عرضه كنند ؟

به محض اینكه شما به اهدافتان می رسید ممكن است شور و احساستان را از دست بدهید و دیگر به سخت كار كردن تمایل نداشته باشیدلذا سست می شوید.
این مسئله را رون هوبارد در اوایل سالهای 1950 دریافت:
بشر تنها در مواجهه با محیط های چالش انگیز به صورت غریبی پیشرفت می كند.

-
حالا چه طور ژاپنی ها ماهی ها را تازه نگه می دارند؟
برای نگه داشتن ماهی تازه شركتهای ماهیگیری هنوز هم از مخازن نگهداری ماهی در قایق ها استفاده می كنند اما حالا آنها یك كوسه كوچك به داخل هر مخزن می اندازند. كوسه چندتایی ماهی می خورد اما بیشتر ماهی ها با وضعیتی بسیار سرزنده به مقصد می رسند. زیرا ماهی ها تلاش كرده اند.


پس :
*
به جای دوری جستن از مشكلات به میان آنها شیرجه بزنید.
*
از بازی لذت ببرید.
*
عزم بیشتر و دانش بیشتر داشته و كمك بیشتری دریافت كنید.
*
اگر به اهدافتان دست یافتید ‚ اهداف بزرگتری را برای خود تعیین كنید.
*
پس از كسب موفقیت آرام نگیرید ‚ شما مهارتهایی را دارید كه می توانید به كمك آنها تغییرات و تفاوت هایی را در دنیا ایجاد كنید.

در مخزن زندگیتان كوسه ای بیندازید و ببینید كه واقعا چه قدر می توانید دورتر بروید.