Atorpat
What ever ooze from that thing, you call mind!
اَبـَر دیالکتیک

تــز: من مرکز جهان‌ام. تمام جهان به دور من می‌چرخد. هرچیز که به دور من نچرخد، چیزی نیست.

آنتی تــز: نه‌خیر، من خودم مرکز جهانم چون هرچیزی که به دور من بچرخد من به دور او می‌چرخم و هرچیزی که به دور من نچرخد من به دور او می‌چرخم.


دیالکتیک یکم: جهان را مرکزی متصوّر نیست. چرا که هیچ فضا-زمان را متناظری نیست.

دیالکتیک دوم: جهان را بی‌پایان مرکز است. هرنقطه از جهان، مرکز جهان است چرا که فضا-زمان به‌سان قیفی است و هر نقطه تصویری از آغاز.


دیالکتیک سازگار: بسته به زمان و مکان (همان فضا-زمان) گاهی جهان را مرکزی است و گاهی نیست، تا جهت میدان به کدام سو باشد!

برچسب‌ها: , ,

3 Comments:
Anonymous ناشناس said...
و تو خودت دیالکتیک شماره چهار می باشی. مرکزیت جهان در مغز تو!

Anonymous ناشناس said...
!دورت بگردم

Anonymous ناشناس said...
هر چی آقامون بگه، دیالکتیک هم رابطه ما و آقامونیم! پس تبیینش بین ما صورت میگیره!!!